W przyszłości ludzkość żyje w najgłębszych partiach rejonu galaktyki zwanej Kresami. Rejon ten zawiera wiele zamieszkałych systemów gwiezdnych, ale wciąż pozostaje dużo do odkrycia. Ekspansja ludzkości nie byłaby możliwa bez pomocy robotów serwisujących statki w przestrzeni kosmicznej, pracujących w kopalniach i fabrykach, czy pomagających oczyszczać niegościnne planety.
Mniej znane partie Kresów przyciągają odkrywców, pionierów, najemników i wyrzutków. Przyciągają też korporacje, które walcząc o zadowolenie udziałowców wykorzystują mieszkańców. Głód zysku i zbyt silne represje ze strony korporacji IMC doprowadzają do buntu i wojny z mieszkańcami Kresów złączonych pod sztandarem SRS. Wojna zostaje później nazwana wojną tytanów.
Druga odsłona Titanfall zaczyna się po wydarzeniach bitwy o Demeter. Ruch oporu zaczyna przechodzić do ofensywy i planuje uderzyć w osłabione IMC. W grze wcielamy się w rolę strzelca Jacka Coopera, który dopiero aspiruje do bycia pilotem tytana. Nie każdy może pilotować bojowe roboty. Operatorzy muszą być doskonale wyszkoleni, aby połączyć się z tytanem. Piloci są także uzupełnieniem bojowych zdolności tytana i często zanim zamknięci w maszynie ruszą do boju muszą przeprowadzić odpowiedni zwiad.
Nasz protagonista przechodzi wirtualne szkolenie, podczas gdy ruch oporu zmierza na misję w stronę planety Tyfon. Jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem. Szkolenie zostaje przerwane, a statek ruchu oporu rozbity. Musimy stanąć do walki z przeważającymi siłami najemników IMC, połączyć się z tytanem BT-7274 i dokończyć misję.
Twórcy Titanfall 2 przyłożyli się tym razem do gry dla jednego gracza. Historia stworzona w pierwszej części miała być jedynie smaczkiem urozmaicającym grę w trybie wieloosobowym. Była tak dobra, że gracze zaczęli wywierać naciski na twórców. Nie było innego wyjścia i w drugiej części mamy rozbudowaną kampanię, gdzie bliżej poznajemy mieszkańców Granicy i korporację IMC.
Ciężko jednoznacznie sklasyfikować grę Titanfall. Z pewnością nie jest typową strzelanką, musimy wykorzystywać tu nasz refleks i skacząc z platformy na platformę utrzymać naszego bohatera przy życiu. Są też elementy parkuru i biegania po ścianach w naprawdę ekstremalnych sytuacjach. Mamy też roboty, bitwy pomiędzy tytanami przypominają mi czasy starego MechWarriora. Tempo gry i urozmaicenie sprawia, że ciężko się od niej oderwać.
Świetnym pomysłem jest także wątek fabularny oscylujący wokół połączenia Jacka Coopera z tytanem BT-7274. Przyjaźń pilota z maszyną rozwija się z każdą misją i da się to zauważyć po sposobie i dialogach między nimi. W kampanii jest też wiele momentów, które wymagają od gracza niesztampowego myślenia. Czasem można się pogubić. Na szczęście w kluczowych momentach można włączyć podpowiedź i uruchomić ducha, który wskaże jak i gdzie skoczyć.
W grze mamy do dyspozycji spory wybór dostępnych broni od pistoletów poprzez karabinki i karabiny snajperskie. Broń możemy także zmieniać będąc w tytanie, a jej wybór będzie się zwiększał wraz z każdym pokonanym bosem w grze. Rozgrywka nie jest trudna, a bardziej wymagający gracze mogą podkręcić poziom trudności. Inteligencja przeciwników jest to sprawą drugorzędną, tryb jednoosobowy ma sprawiać frajdę. Jeżeli ktoś szuka prawdziwych wyzwań może sprawdzić się w trybie wieloosobowym.
Fabule można zarzucić przesadną liniowość i zbytnią powierzchowność. Misje można podzielić na tryby znajdź i zlikwiduj, bądź znajdź i odzyskaj. Między naszym bohaterem a maszyną w niektórych momentach nawiązują się proste dialogi i możemy wybrać odpowiedź jedną z dwóch. Odpowiedzi nie mają większego wpływu na rozgrywkę, mimo to podkreślają przywiązanie tworzące się między człowiekiem i maszyną.
Gra się naprawę przyjemnie, efekty wizualne i niektóre zwroty akcji przypominają stare dobre czasy świetności Call of Duty. Zresztą nic dziwnego, studio Respawn Entertainment to zespół założony przez Jasona Westa i Vince Zampellę, ojców tej serii.
Titanfall 2 to dobra gra, która sprawi graczom wiele godzin przyjemności i sprawi, że po skończonej kampanii będziemy mieć ochotę na więcej. Jej sukces w dużej mierze będzie zależał od konkurencji, a jest naprawdę spora.
Wydawcą Titanfall 2 jest Electronic Arts i jest dostępna na PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows.
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
Oskar #2937910 | 89.25.*.* 23 cze 2020 13:54
Super
! odpowiedz na ten komentarz