Można by przypuszczać, że zaznaczony tu na pomarańczowo Twitter, który ma niższą bazę, będzie rosnąć szybciej niż zaznaczony na biało Facebook. Od pewnego czasu tak nie jest. Co więcej, jedynie 44 proc. użytkowników Twittera korzysta z platformy codziennie. W przypadku FB to 2/3.
Z danych Bloomberga wynika, że "zaangażowanie użytkowników" czyli stosunek codziennych aktywności do tych comiesięcznych, jest kluczowy dla rozwoju firmy. A to dlatego, że aktywni codziennie użytkownicy generują kontent, tworzą ruch i przyciągają kolejnych użytkowników i dają nadzieję na przyszłe zyski.
Są jednak i dobre wieści. Średni przychód z jednego użytkownika TT wzrósł trzykrotnie w trzy lata. Wzrósł także stosunek reklam do tweetów, tzw. adload. Wciąż jednak pozostaje na poziomie 1/3 celu wyznaczonego przez samą firmę. Poprawiający się adload podnosi wpływy, choć przyrost użytkowników i ich zaangażowanie spada.
Analitycy martwią się również o odpływ kadr wyższego szczebla. Ten slajd pokazuje spadek dynamiki wzrostu na przestrzeni jednego roku.
Źródło: Bloomberg/x-news
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez